.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آزبست محركي براي ايجاد بيماري سرطان

معاون و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مازندران تاكيد كرد: آزبست محركي براي ايجاد بيماري سرطان است.

فرهنگ بابامحمودي در حاشيه بازديد خبرنگاران از طرح‌هاي بهداشت و درمان مركز مازندران در جمع خبرنگاران درباره آزبست و خطرات ناشي از آن اظهار داشت: آزبستوزيس نوعي بيماري است كه از محيط به انسان سرايت مي‌كند.

وي تصريح كرد: عوامل آزبستوزيس يك بيماري شغلي است كه اين قبيل بيماري‌ها جان انسان را به خطر مي‌اندازد كه در نوع عفوني و غيرعفوني پديدار مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: عوامل ايجاد شونده بيماري آزبستوزيس محيطي است كه از راه پوست و مخاط بيني و بر اثر استنشاق پنبه نسوز كه داراي فيبر طويل است در برابر حرارت و عوامل مكانيكي مواد از خود خارج مي‌كند، ايجاد مي‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اعلام اينكه مواد خطرناك آزبست از طريق تنفس وارد ريه مي‌شود، افزود: براي اينكه يك فرد زندگي سالمي داشته باشد ريه مهم‌ترين نقش را ايفا مي‌كند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اعلام اينكه خطر استفاده از آزبست منحصرا به خرابي ريه اتمام نمي‌شود، افزود: اين مواد عمل محركي براي ايجاد بيماري سرطان است.

بابامحمودي با بيان اينكه مصالح ساختماني كه مواد آزبست‌زا در آن به كار برده شد، ممكن است گاهي با گذشته زمان فيبر آزبستي از خود خارج كنند، گفت: عايق‌هاي حرارتي مي‌تواند با استنشاق سبب اختلال ريه و ايجاد سرطان پوست كند.

وي تاكيد كرد: آزبستوزيس شايع‌ترين محل ريه عارضه به تدريج ريه فيبريزه مي‌شود و در درازمدت سبب تخليه ريه مي‌شود./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.